гарні і цікаві експозиції, часто проходять виставки
2.
все гарно, але більше одного разу там робити нічого
3.
цікаво тільки для приїжджих
4.
та нічого цікавого
5.
не знаю, я там не був
Ви не можете бачити результати опитування поки не проголосуєте самі!
Опитування відкрите 6 серпня 2008 р.
Обмежень по часу немає.
Пройшло 5952 днів.
Кількість повідомлень, необхідних для прийняття участі в опитуванні: 10
Кількість днів проведених на сайті, необхідних для прийняття участі в опитуванні: 5
У вересні, в День міста, гостинно відчинить двері для відвідувачів Прилуцький краєзнавчий музей. Усі роботи з його реконструкції та ремонту здійснені коштом Почесного громадянина Прилук, мецената Юрія Коптєва, а виконувала їх Перша Міжнародна будівельна компанія, колектив якої працював на об’єкті з квітня минулого року по квітень поточного. Напередодні професійного свята будівельників генеральний директор ПМБК Сергій Ликов у інтерв’ю газеті «В двух словах» поділився задумами щодо майбутнього музею та розповів про проблеми, які часом ставали на заваді.
- Сергію Івановичу, наскільки складним виявився процес переобладнання будівлі під музей?
- На долю будівельників прийшовся дуже великий обсяг роботи. Адже споруда музею досить древня, збудована вона в кінці ХVІІІ століття. А за роки свого існування приміщення неодноразово перебудовувалося і добудовувалося. Під час Великої Вітчизняної війни цей дім був майже повністю зруйнований, від нього залишилися лише стіни. Реконструкція почалася у післявоєнні часи. Тоді, зауважу, серйозно ставилися до якості будівництва, і будинок відновили на високому рівні. Наприклад, покрівельний матеріал досі добре зберігся - здається, навіть роки його не зачепили. Перекриття даху, стропила й решітки теж мають досить непоганий вигляд, там ми майже нічого не змінювали. Але час наклав свій відбиток на матеріали. На самому початку роботи довелося ліквідувати результати аварії, що 18 років тому спричинила протікання. Найбільші з них призвели до просідання фундаменту, утворилася тріщина шириною 3 сантиметри. Ремонтні роботи мала фінансувати держава, але за ці 18 літ жодних коштів виділено не було.
- Розкажіть, будь ласка, про будівельні новинки, використані у роботі над приміщенням.
- Новинкою стала венеціанська штукатурка на внутрішніх стінах приміщення, яку всі зможуть побачити після відкриття музею.
Зауважу: всі роботи, в тому числі й венеціанська штукатурка, виконані руками місцевих майстрів. Добре потрудилися на реконструкції музею Анатолій Михайлович Нечипоренко, Андрій Володимирович Назарський, Денис Владиславович Бособрод та багато інших. Особливо хочу відзначити Віталія Васильовича і Сергія Васильовича Селезьків, котрі повністю здійснили реставрацію балкону і сходів, виконали венеціанську штукатурку та всі основні роботи по внутрішньому оздобленню. Це справжні спеціалісти, майстерність та якість роботи яких викликає захоплення.
Згідно з вимогами безпеки, решітками укріплені всі перекриття та захищені вікна. Віконні решітки виготовила ПМБК за індивідуальним проектом головного архітектора Прилук Павла Бережного та художника Анатолія Риженка.
На підлозі другого поверху покладена паркетна дошка з покриттям іноземного виробництва по п’ятій (найвищій) категорії зносостійкості. Підлога першого поверху покрита плиткою 60х60 см, плитка такої ж якості й на сходах. У новому музеї якісні санітарні кімнати з великими дзеркалами, сучасними компактними раковинами й умивальниками (які, до речі, опущено на рівень, зручний для дітей, оскільки традиційно основними відвідувачами краєзнавчого музею є діти).
Після завершення будівельних робіт приміщення оглянула комісія, до складу якої увійшли керівники міста та району, Почесний громадянин Прилук, меценат Юрій Коптєв, коштом якого створюється музей. Зауважень до нашої роботи не було.
Згодом газон перед музеєм буде засіяний травою та засаджений рослинністю, на ньому встановимо ліхтарі й обгородимо решітками.
- Всі задуми вдалося втілити в життя?
- Юрій Вікторович Коптєв пропонував міській раді зробити своєрідний музейний комплекс, збудувавши в проході поряд з музеєм сувенірну лавку, де б продавалися речі з символікою Прилук і вироби декоративно-прикладного мистецтва місцевих майстрів. Але депутати, розглянувши цю пропозицію, згоди не дали. Тож, на жаль, сувенірного магазинчика біля музею не буде.
- Чого побажаєте колегам напередодні професійного свята?
- Користуючись нагодою, вітаю всіх працівників Першої Міжнародної будівельної компанії, а також всіх будівельників Прилук зі святом! Бажаю вам якомога більше робіт такого плану, як музей, на благо нашого міста!
НА ФОТО: Приміщеня краєзнавчого музею після реконструкції, Сергій Ликов.
Він ніколи не йшов на компроміси із совістю і завжди був щирим у взаєминах з людьми. Понад усе любив історію і дуже боявся, щоб прилучани не стали безбатченками... 10 лютого виповнилося б сімдесят видатному краєзнавцю та справжньому патріоту України Георгію Федоровичу Гайдаю.
Тільки з часом починаєш усвідомлювати, яку втрату ми понесли, коли не стало Георгія Федоровича Гайдая. Серце цієї людини-ентузіаста, залюбленої в Прилуцький край, зупинилося 29 травня 2005 року на святій Густинській землі.
Буяло всіма кольорами веселки різнотрав‘я, співали пташки, разом з ними раділи приходу весни й люди. Радів і складав плани на майбутнє й оптиміст та життєлюб Георгій Федорович...
Поринувши у спогади, можна з упевненістю сказати, що примножував він свою любов до рідної землі, мандруючи. Дорога Георгія Гайдая до її всебічного знання простяглася довжиною у півстоліття.
10 лютого 1939 року в містечку Золотоноша Черкаської області у сім‘ї залізничника-зв‘язківця Федора Євгенійовича Гайдая народився син Георгій. Переїзди, пов‘язані з роботою батька, змушували його разом із мамою і братами Анатолієм, Олександром та Віталієм часто мандрувати, обживати нові місця. Особливо запам‘ятався Георгію гордий і величавий Кавказ.
Отож іще з малих літ захопився він подорожами. Спочатку мандрував незвіданими шляхами з Міклухою-Маклаєм, Магелланом, Крузенштерном, Лисянським. Усі книги, які хоч якимсь чином висвітлювали звичаї і природу далеких країн, були зачитані до дірок. Разом із їхніми авторами Георгій продирався крізь джунглі й долав широкі простори пісків, потерпав від спеки та морозів, переживав аварії кораблів. Книги розширювали світогляд хлопця, манили його в незвіданий і загадковий світ.
Закінчивши в 1958 році Линовицьку середню школу, поїхав Георгій вступати до інституту. Та побачивши ще під час здачі документів довгі черги, змінив свої плани і, не дочекавшись екзаменів, повернувся додому. Не маючи не те що вищої, а навіть середньої спеціальної освіти, змушений був піти різноробочим у Прилуцьке будівельне управління №5 (пізніше перейменоване в СМУ-23, Промжитлобуд №2).
Худий, не загартований фізично юнак, потрапивши в коло робітників, серед яких багато було тих, котрі повернулися з місць позбавлення волі і матюки вважали нормою, почувався не зовсім зручно. Георгій, який зроду не чув таких слів у сім‘ї (та тоді і в селі їх чули хіба що з вуст рідкісних на той час п‘яниць), розумів, що опинився не в своїй стихії. Важка робота не підходила йому. Навантажені носилки, які потрібно було тягати протягом восьми годин, до кінця дня так знесилювали, що, прийшовши додому, він не хотів ні їсти, ні пити. Залишалося тільки одне бажання - скоріше впасти на постіль і відпочити. Траплялося, деякі “товариші", щоб поглузувати, накладали піску чи цегли більше, ніж дорослим робітникам, і Георгій, зціпивши зуби, тягнув цю непосильну ношу. Потім, коли освоїв професію муляра, йому стало трохи легше. Але недоїдання, сухий пайок позначилися на здоров‘ї хлопця: він захворів на виразку шлунку. Виконроб, зваживши на гарні розумові здібності і слабке здоров‘я юнака, перевів його в табельники, а згодом доріс Георгій до диспетчера управління.
На будівельному майданчику запримітив він красиву дівчину Катю, у котрої, за яку б справу вона не бралася, все горіло в руках. Навіть знані майстри щиро заздрили її спритності. Та й Каті сподобався чемний, з відкритим серцем хлопець. Познайомившись ближче в Сокиринцях на Вересаєвому святі, незабаром (у жовтні 1963-го) поєднали вони свої долі. Проживши в любові й злагоді 42 роки, виховали доньку Тетяну і сина Валентина, діждалися внуків. У них жодного разу не було серйозних непорозумінь. Катерина Миколаївна стала надійним другом, порадницею та помічником Георгія Федоровича.
Увесь вільний час він присвячував вивченню рідного краю. Прочитавши чи почувши від старожилів щось цікаве про якийсь куточок Прилуччини, а то й просто через бажання більше пізнати вирушав на вихідні у чергову краєзнавчу розвідку. Часто з ним подорожувала дружина. Відпустку Гайдаї проводили в мандрівках Україною. Особливо яскравими були подорожі Західною Україною. Готувалися до них ретельно, цілий рік, читаючи енциклопедії, вивчаючи карти й складаючи маршрути. Волинь, Поділля, Галичина, Карпатські гори, міста зі славним минулим (Мукачеве, Львів, Стрий, Ужгород) - усе це пройшли Гайдаї. З 80 карбованцями в кишені попутним транспортом добиралися до запланованого маршруту, а далі - пішки. З кожної подорожі привозили десятки метрів фотоплівок з краєвидами неповторних куточків України.
Любов до рідного краю була понад усе. Працюючи диспетчером і маючи досить солідну на той час зарплатню (90 карбованців), Георгій без вагань погодився перейти на роботу до краєзнавчого музею з окладом у 70 карбованців. Тоді різниця у 20 карбованців суттєво била по сімейному бюджету, але бажання з головою поринути у вивчення історії перемогло.
30 років, котрі збігли, як один день, Георгій Гайдай присвятив музейній справі та збереженню історичних пам‘яток. У січні 1973-го, щойно перейшовши до обкраденого і спустошеного музею, він поставив собі за мету заново зібрати його, відвоювати для нього пристойне приміщення, створити у місті цілу мережу музейних закладів (історичний музей, природничий музей з невеличким зоопарком, картинну галерею, меморіальні музеї Білецького-Носенка, Яковченка, Забашти, музей під відкритим небом, літературний музей), повернути до Прилук шедеври світового мистецтва, вивезені до Чернігова в 1950-х роках, врятувати від загибелі бодай найцінніші архітектурні пам‘ятки міста.
З усього переліченого вдалося лише зібрати й сформувати заново музейні колекції, збільшивши їх у кілька десятків разів. На ці цілі або ж зовсім не давали коштів, або ж виділяли якісь копійки. Усе трималося на ентузіазмі й повністю залежало від самих музейних працівників. Про будівництво нових приміщень чи створення мережі музейних закладів колишнє керівництво міста навіть чути не хотіло.
***
Ще змалку, слухаючи розповіді дідуся, бабусі та батьків про далеких предків, Георгій зацікавився своїм родоводом. Згодом він заглибився у його вивчення, зібрав і систематизував архівні матеріали та перекази про нього. З любов‘ю і гордістю переповідав Георгій Гайдай про власний рід, корені якого перепліталися зі славним козацьким родом Горленків, дворянськими родами Домонтовичів і Пультроків.
Георгій Федорович ніколи не полишав мандрівок, але з приходом до музею почав цікавитися тільки Прилуцьким краєм. З часом він заохотив до подорожей і мене. Обходили ми з ним майже всю Прилуччину, побували на батьківщині Євгена Гребінки в Мар‘янівці, в місцях, які відвідав Тарас Шевченко: у Березовій Рудці, Линовиці, Дігтярях, Сокиринцях, Мойсівці, Пирятині тощо. Планували в 2005 році, під час відпустки Георгія Федоровича, пішки, можливо, навіть босоніж, дійти до могили Тараса Шевченка в Каневі. Однак не судилося...
Ось як проходила одна з наших мандрівок. 1 лютого 2002 року в Прилуцькому краєзнавчому музеї відкрилася персональна виставка видатного народного художника, професора Петра Басанця. Ознайомившись з нею і особисто зустрівшись з Петром Олексійовичем, захотіли ми побувати на батьківщині уславленого земляка, в селі Бурімка на Ічнянщині. Тож, не відкладаючи в довгий ящик, 17 лютого Георгій Федорович з дружиною і я вирушили у мандрівку. Діставшись дизель-поїздом до Ічні, відправилися ми старим битим шляхом до Бурімки. Там відвідали центр села, де стоїть обеліск з іменами односельців, загиблих на фронтах Великої Вітчизняної, серед яких і батько та два старших брати художника. Перебравшись містком через річку Бурімку, дійшли до церкви, при вході в яку висить ікона роботи Басанця-молодшого. У садибі Басанців збереглися хата, рублений сарай, сад, левада. Сусіди з глибокою шаною відгукуються про Петра Олексійовича і його матір, залюбки показують роботи, подаровані їм художником та його сином Юрієм. Поспілкувалися ми й з ровесниками Петра Олексійовича, котрі разом із ним навчалися в школі, працювали в колгоспі, служили в армії, воювали. Ця подорож лягла в основу чудово написаної Георгієм Гайдаєм розповіді "Петро Басанець родом із Бурімки" (газета “Скарбниця”, лютий 2002 року), за яку художник був щиро йому вдячний.
Після кожної мандрівки у Георгія Федоровича додавалося сил і творчої енергії. Він з таким захопленням розповідав колегам та знайомим про свої подорожі, що викликав у них щиру заздрість. Інколи про все це хотілося повідати ширшому загалу. Так, після мандрівки 5 січня 2003 року до села Березова Рудка з-під його пера у журналі “Чумацький шлях” вийшла прекрасна розповідь про рід Закревських "Очі Ганни вродливої".
Під час мандрівок Георгій Федорович більше виступав у ролі оповідача, а я – уважного слухача. Оповідач він був неперевершений. Його я слухав із задоволенням годинами, і хотілося слухати ще й ще. Скільки цікавих історій він знав!
Інколи у подорожах траплялися з нами непередбачені випадки. Так, коли ми спробували відшукати недобудований монастир між Бубнівщиною і Линовицею (його хотів спорудити Жевахов, але далі фундаменту й підвалів справа не пішла), застав нас дощ із градом величиною з голуб‘яче яйце, який навіть невеликі гілки з дерев повідбивав. На щастя, поряд був міст, під яким ми й переждали негоду. Та пригоди на тому не скінчилися. Добравшись до Линовиці, ми вирішили далі, до Прилук, доїхати приміським дизель-поїздом. Маючи вільний час, відвідали садибу де Бальменів і, сфотографувавши там парк, браму та дуб Шевченка, повернулися на станцію. Незабаром із Прилук приїхав потяг Чернігів-Гребінка, через деякий час прибув наш – Гребінка-Бахмач. Оскільки чернігівський потяг стояв на першій колії, загородивши шлях до нашого коротенького, і двері для переходу до нього не відчинялися, ми подумали, що, як і годиться за залізничними правилами, першим рушить потяг на Гребінку. Але першим чомусь відправили потяг на Прилуки, і нам нічого не залишалося, як помахати йому рукою. Зателефонувавши дружинам, щоб не хвилювалися, ми разом із дощиком у веселому настрої пішли на Прилуки. Закінчилася ця подорож далеко за північ.
Георгій Федорович завжди старався взяти із собою фотоапарат, диктофон, інколи - відеокамеру. Моє завдання полягало в тому, щоб знайти цікавого, бажано в літах, співрозмовника і розговорити його, а далі до справи підключався Федорович – записував на диктофон, фотографував. У мандри він ніколи нічого не брав перекусити, до чого привчив і мене. Єдине, що ми собі дозволяли, так це взимку я із задоволенням зривав і їв кетяги смачної для мене, але не для Гайдая калини, а мій супутник улітку не пропускав жодної придорожньої вишні, яких я з дитинства терпіти не міг. Це ставало предметом щирих дружніх жартів.
Ще одна цікава деталь. Маршрути наших подорожей ми долали пішки. Георгій ніколи не погоджувався, навіть задля економії часу, під‘їхати чи то на підводі, чи то на машині, чи то на мотоциклі. Навіть коли зупинявся якийсь доброзичливець (що траплялося дуже рідко) і пропонував свої послуги, він категорично відмовлявся. Щоправда, пригадую єдиний виняток, коли ранньою весною, 19 березня, 2005 року здійснювали ми подорож до села Мойсівка, власницею якого колись була Т. Волховська. Шевченко відвідував Мойсівку в 1843, 1845, 1846 роках. У Мойсівці Тарас Григорович познайомився з Я. де Бальменом, О. Афанасієм-Чужбинським та Закревськими, намалював “Бал у Волховської”.
Так от. Дизель-поїздом дісталися ми Гребінки, потім електричкою - Кононівки. Далі пішли на Шрамківку, Мойсівку. Розпитавши місцевих жителів, знайшли колишню садибу Волховської. Походили там по ставках з острівцями, відвідали збудовану поміщицею церкву Петра і Павла (ця унікальна архітектурна споруда саме реставрувалася). Зробивши знімки, через Погреби, Степанівку рушили на Мар‘янівку. Дув холодний пронизливий вітер, проривався сніг. Ми ж були одягнені по-весняному, особливо Гайдай. Тож коли нас наздогнала підвода і їздовий запропонував підвезти до станції, Георгій погодився.
Остання наша мандрівка відбулася за тиждень до його невблаганної смерті. Вранці, зійшовши з потяга в Грабарівці, через Давидівку попрямували ми на Вечірки. Це село, на відміну від Прилук, де ще тільки починали квітнути сади, потопало у вишневому цвіті. Георгій Федорович зробив фото і відеозйомку запущеної оригінальної дерев‘яної церкви з дзвіницею. Вийшовши за село, помандрували ми далі. Обабіч, біля невеличких приток Переводу, зеленим килимом із жовтими, голубими й червоними квітковими мережками розкинулися заливні луги. Коли піднялися на гору, перед нами відкрився чарівний куточок Полтавщини – Березова Рудка. Походивши казковими парковими алеями, постоявши в задумі біля обмілілих ставків і останків обпаленого Шевченківського дуба, відвідали неповторний палац Закревських з флігелем. Радості Гайдая не було меж, коли ми надибали в центрі села, за клубом, "єгипетську" піраміду, де поховані Закревські. Радянські керманичі хотіли зрівняти її із землею, але вона не піддалася навіть найпотужнішій техніці того часу й вистояла. Тож і заховали її подалі від людського ока, за Будинок культури. Таке могло трапитися тільки в нашій країні: історичне надбання культури замаскували незграбними спорудами епохи соціалізму.
Про існування “єгипетської” піраміди в Березовій Рудці свідчили фото Маслова 1930-х років. Пізніше вона не згадувалася в жодних довідниках, і навіть Гайдай, який неодноразово намагався дізнатися про її долю, почав було думати, що піраміди не існує. А тут така удача! Додому ми поверталися у піднесеному настрої, обговорюючи побачене.
Наша остання, випадкова, зустріч, яка не віщувала ніякої біди, відбулася 27 травня біля музею. Поділившись новинами й намітивши подальші плани, ми розійшлися. І, як виявилося, назавжди...
Таких людей, як Георгій Федорович Гайдай, одиниці. На початку 20 століття багато сил та енергії до створення Прилуцького окружного музею доклав Василь Маслов, який обходив і об‘їздив всю округу, аби врятувати й зібрати в музеї історичні реліквії. Пам’ятатимуть прилучани і головного хранителя фондів краєзнавчого музею Георгія Гайдая, котрий зберігав і примножував фонди музею, пропагував любов до рідного краю, ґрунтовно знав його історію та щедро ділився своїми знаннями.
З глибокою вдячністю згадую, як він, не шкодуючи часу, безкорисно редагував мої книги "Дідівці. Садиба творчості і доброти" та "Матеріальна культура Прилуччини. Промисли і ремесла", а також нашу спільну з Д. Шкоропадом працю "Прилуччина. Енциклопедичний довідник". Георгій Федорович допомагав А. Суховерському в створенні книги “Голубівка”. Особливо багато зусиль доклав він до написання разом із Т. Вірко останньої своєї роботи - історико-краєзнавчого нарису "Іваниця – Земля козацька” (2005). Її прекрасно надрукувало Ніжинське видавництво "Аспект-Поліграф", але, на жаль, потримати книгу в руках автор уже не зміг.
Закінчу спогади про цю цікаву, неординарну людину її ж словами: "З роками все більше хочеться побувати у тих місцях, які відвідав у роки молодості під час щорічних мандрівок по Україні, і тягне вже не до мурованих ренесансних замків і монастирів Галичини, не до бундючних палаців і парків польських панів десь на Поділлі й Волині, а хочеться ще хоча б раз побувати в чудових місцях нашого краю, якими захоплювалися Тарас Шевченко, Євген Гребінка та Левко Жемчужніков. Для цього не треба ні великих грошей, ні витрат часу, було б тільки бажання. Упевнений, що багато хто з прилучан, які вже встигли побувати у Варшаві й Празі, Берліні й Парижі або ж навіть у Тель-Авіві, на Кіпрі чи Канарах, ще не милувались ампірною величчю палаців під велетенськими дубами в Сокиринцях чи над тихим Лисогором у Дігтярях, не прогулювалися старовинними липовими алеями графського парку в Линовиці, не споглядали величавих, розкішних споруд Качанівки або залишків майолікового дива в Білорічиці. То що вже говорити про Березову Рудку! А до неї треба лише годину їхати потягом та ще дві години йти пішки...”
Ці слова - не тільки спогади про прожите, а й побажання нам з вами, заповіт прийдешнім поколінням, як потрібно любити свою малу батьківщину, вивчати, пізнавати й берегти рідний край.
Від редакції: місцевий осередок “Просвіти” (голова Орися Григоренко) виступив з ініціативою вшанувати пам’ять Георгія Гайдая, встановивши меморіальну дошку на будинку, де він жив, і найменувавши на його честь одну з нових вулиць Прилук. Маємо надію, що депутати та мер підтримають ініціативу просвітян, адже Георгій Федорович зробив справді неоціненний внесок у культурно-історичний розвиток нашого міста і заслужив на те, щоб назавжди залишитися в пам’яті прилучан.
На цьогорічний День міста (18 вересня) відновлений коштом мецената Юрія Коп-тєва Прилуцький краєзнавчий музей повністю відкриється для відвідувачів: запрацює його другий поверх - історичний відділ. Нині там триває напружена робота. Над дизайном та створенням експозиції працює місцеве підприємство АРТ «Еней». З його директором Анатолієм Риженком - наша розмова:
- Анатоліє Миколайовичу, вкладетеся у встановлені терміни? - Це навіть не обговорюється. Другий поверх музею буде зданий в експлуатацію 15 вересня, аби встигнути узгодити всі робочі питання і урочисто відкрити його на День міста.
Перед початком нашої розмови хочу згадати добрим словом прилуцького краєзнавця Георгія Гайдая. Все, що ми робимо, базується на його напрацюваннях. На жаль, мрії Георгія Федоровича починають здійснюватися тільки зараз, через кілька років після смерті цієї непересічної людини.
- Коли АРТ «Еней» приступило до облаштування другого поверху? - План реконструкції затверджений ще на початку поточного року. На його обговоренні були присутні меценат Юрій Коптєв, працівники краєзнавчого музею та відділу культури, Першої Міжнародної будівельної компанії, яка ремонтувала приміщення.
А далі почалася кро-пітка робота - із затвердження тематико-експозиційного плану в остаточному вигляді. У цьому особлива подяка завідуючій історичним відділом Ірині Біленко. Розроблений Іриною Василівною план взятий за основу, але корективи до нього вносимо практично щодня!
- Ваші погляди часто розходяться з баченням дирекції музею? - Керівництво музею - молоді люди з новим, сучасним баченням ситуації. Це великий позитив. Зараз ми - художники й музейні працівники - єдиний колектив. Не зважаємо, хто чим займається, а здійснюємо спільне завдання, аби вчасно та якісно виконати роботу. Тому працюємо дружно і злагоджено, на роботу йдемо із задоволенням.
- Зробіть, будь ласка, невеликий екскурс для наших читачів кімнатами історичного відділу Прилуцького краєзнавчого музею. - Усього на другому поверсі п’ять залів, кожен має історичну цінність, охвачує певний часовий період. Перша кімната демонструє перші поселення на території, де нині знаходиться Прилуччина. В основному весь картографічний та візуальний матеріал перейшов у спадщину від старого музею, але деякі речі відновлюємо власними силами.
Увазі відвідувачів будуть представлені залишки бивня мамонта, макет першого поселення на нашій землі (його зводимо самі), об’ємна фігура людини часів палеоліту. Її муляж виконуємо на основі взятих з Інтернету напрацювань скульпторів. Тут же експонуватимуться карти перших поселень, багато текстового матеріалу. Фризова частина експозиції розкриває етапи розвитку людства того періоду.
Другий зал - козача доба - відкривається об’ємною панорамою тогочасних Прилук. Відвідувачі зможуть побачити й об’ємні діарами древнього міста. У музеї зберігся чудовий портрет Богдана Хмельницького в шикарній рамі. Після відновлення це зображення гетьмана стане центром і перлиною експозиції, присвяченої його епосі. Вже виготовили макети двох козаків, зараз працюємо над їхніми одягом та зброєю. Відновлюємо все до деталей, адже молоде покоління повинно мати правдиве уявлення про культуру та побут Прилуцького полку.
Наступний, третій, зал - доба Шевченка й Галагана - дуже багатий та інформаційно насичений, адже в музеї зберігся достатньо широкий матеріал. Відновлені фігури батька та сина Галаганів, наразі створюється інтер’єр їхньої кімнати. Переконаний: аби площа для експозиції була удвічі більшою, заповнили б і її! І Шевченко, і Галаган - це ціла віха в історії Прилуччини. А крім них, ще ж треба показати життя того часу, побут, селянську хату. В одному залі треба вмістити цілу епоху, та ще й таку неосяжну! Тому доводиться виходити з ситуації, чимало експонатів залишаючи на зберіганні у фондах.
Четвертий зал - найтяжчий, присвячений репресіям та Голодомору на Прилуччині. Містить багато оригінальних документів, фотографій, що ілюструють ту чорну для нашого краю сторінку. За 1937-м роком - 1939-й, початок Другої світової війни. Це останній, п’ятий зал, що відобразить Прилуччину в роки Великої Вітчизняної війни. Місто має героїчну історію, видатних земляків - Героїв Радянського Союзу, повних кавалерів Орденів Слави, партизанів-підпільників. Відвідувачі побачать портрети тих, хто звільняв Прилуки від фашистів, а також фотографії зруйнованих війною Прилук.
Після військової експозиції - повоєнна відбудова, затим - со-ціалістичний період, розвиток промисловості у місті. А далі - сучасність, нинішня інфраструктура, люди, якими пишається місто.
Маємо ідею присвятити стенд меценату, Почесному громадянину Прилук Юрію Коптєву, оскільки вже на даному етапі це постать історична. Зараз збираємо матеріал, в чому дуже допомогла мати Юрія Вікторовича Лідія Іванівна.
- Ви, як людина, котра першою долучилася до історичних архівів, експонатів і документів, відкрили для себе щось цікаве? - Дуже багато. Це стається щодня. Навіть у спілкуванні з музейними працівниками пос-тійно відкриваю щось нове. Для мене це ніби ще один курс навчального закладу.
- Хто працює над облаштуванням кімнат та розміщенням експозиції? - Наша бригада - це я, мій син Богдан і Євген Постульга. Втрьох робили експозицію першого поверху, втрьох робимо й другий. Та це не означає, що працюємо лише ми. Багато сил докладають усі, бо треба й реставрувати фотографії, і друкувати нові, і трудитися над фризовою частиною... Отже, нам допомагає цілий колектив.
- Які проблеми заважають роботі? - Як це не дивно, їх немає. Так, є певні моменти, але вони вирішуються в робочому порядку. Вірогідно тому, що ми дуже активно налаштувалися на роботу, маємо абсолютних однодумців в особах керівництва та колективу музею. А ще тому, що бачимо: відродженням музею опікується уся прилуцька громада. І це дуже радує.
- Впроваджуєте в оформленні музейних залів якісь новинки? - Так, вони дійсно є. Але нехай це буде нашою невеликою таєм-ницею і сюрпризом для прилучан.
Розмову вела Людмила СМИК.
На фото:Анатолій Риженко
"В двух словах"
"Тримай звязок зі мною, завтра вийдемо в еТер"
Helen
Блукаюча зірка
Номер: 6
З: Украина, Прилуки
Зареєстрований: 21 листопада 2006 р.
Повідомлень: 12629
Попереджень: 0
Нагороди:
Сьогодні в Краєзнавчому музеї
відбулися урочистості з нагоди 115 річниці
з дня його заснування!
Зі словами привітання виступили мер міста Юрій Володимирович Беркут, почесний громадянин міста, меценат Юрій Вікторович Коптев, начальник відділу культури Світлана Бірюзова. Директор музею Тетяна Зоц провела екскурс в минуле та ознайомила присутніх з історією розвитку музею. Ціавими були виступи народного театру "Рампа" (керівник Анатолій Кизим), бандуристки Тетяни Ковальчук та поета Євгена Постульги.
Зайду перевірю чи всі експонати на місці. Я все помню.
Лєн, виставила тут статтю про Березову Рудку і піраміду , і перепитуєш шо воно таке. Ти сама читаєш свої пости?
Vitjaz
Бывалый
Номер: 246
З: Украина, Прилуки
Зареєстрований: 21 вересня 2007 р.
Повідомлень: 288
Попереджень: 0
Нагороди:
Я в минуло році була! Цікаво було подивиться на тваринок! Другій раз уже іти не цікаво!
Була ще на виставці якоїсь відомої художниці... Ну нехай раз подивишся на картини, ну хай два... Третій раз уже на одні і ті самі картини ніхто дивиться не піде!
Я такая, как есть, я не буду другой,
Я такая, как есть, и останусь такой.
Я наивна бываю, бываю - вредна,
НО ТАКАЯ, КАК ЕСТЬ, Я НА СВЕТЕ ОДНА!
Helen
Блукаюча зірка
Номер: 6
З: Украина, Прилуки
Зареєстрований: 21 листопада 2006 р.
Повідомлень: 12629
Попереджень: 0
Нагороди: