Останнім часом Прилуки сколихнула хвиля трагічних ДТП, жертвами яких переважно ставали молоді люди (а інколи – підлітки) на мотоциклах і скутерах. Дехто знаходить цьому майже містичне пояснення: мовляв, причина в злому фатумі високосного року. Але більшість городян схиляються до більш буденної думки, вважаючи “злим фатумом” власників зазначеного транспорту, їхню поведінку на дорогах та стан самих прилуцьких доріг.
Так чи інакше, але факт залишається фактом: молодь гине жахливо і безглуздо, знижуючи й без того сумні показники української демографії. Та якими красномовними не були б статистичні дані, сухі цифри – ніщо у порівнянні з одним-єдиним людським життям. Як же покласти край цій чорній стрічці трагічних прилуцьких подій, як вберегти себе від небезпеки? – з такими запитаннями наша газета звернулася до фахівців з безпеки руху й медицини та до пересічних прилучан.
Ольга Миколаївна Горбач, старший лікар міської станції швидкої допомоги:
- Тільки за останні тижні нам довелося констатувати кілька фактів смерті на дорогах, причиною яких стали скутери. Зокрема, загинули 16-річний та 24-річні хлопці, чоловіки 35-ти та 55-ти років. Один прилучанин зараз перебуває у відділенні реанімації. Аварійність і смертність на дорогах зросли з настанням теплої пори року, коли активно виїхали на дороги любителі прокататися “з вітерцем”. Деякі з постраждалих потрапили в аварію в стані алкогольного сп’яніння – це дуже прикрий фактор, адже тоді люди втрачають обачність і пильність.
Юрій Устюгов, інспектор профілактичної роботи Прилуцького ВДАІ:
- За 4 місяці цього року на території Чернігівської області зафіксовано 306 дорожньо-транспортних пригод, у яких 362 особи отримали тілесні ушкодження та 42 загинули. Значна кількість цих пригод сталася за участю водіїв мопедів, мотоциклів та скутерів. У Прилуках та Прилуцькому районі на даний час загинуло 6 водіїв мопедів, мотоциклів і скутерів, серед яких більшість молодих людей віком до 20 років. Основна причина аварій, як ми вважаємо, - нехтування елементарними правилами дорожнього руху та індивідуальними засобами захисту (мотошоломами). Для прикладу візьмемо ДТП, яке сталося 19 травня на розі вулиць Київської та Пушкіна. Юнак 1991 року народження, який керував мотоциклом, та пасажирка загинули на місці зіткнення зі скутером. Ще одна ДТП (на автодорозі Київ-Суми-Юнакіївка у районі села Боршна) 22 травня забрала життя двох жителів Охіньок 1986 та 1987 років народження, які прямували з Прилук до рідного села на скутері й виїхали на зустрічну смугу руху, де й відбулося зіткнення з автомобілем «Опель-Вектра».
Нагадаю усім, що згідно з чинним законодавством та правилами дорожнього руху, які увійшли в дію з 1 січня 2002 року, керувати скутерами та мопедами на проїжджій частині дозволяється лише особам з 16-річного віку. Їздити велосипедами – з 14 років. Про це не повинні забувати батьки, які йдуть «на поводу» у своїх дітей і купують їм такі популярні нині скутери й мотоцикли.
Працівники ДАІ роблять усе можливе, аби аварійність на дорогах знизилась, а смертності взагалі не було. Так упродовж трьох днів (з 23 по 25 травня) на території Чернігівської області було проведене профілактичне відпрацювання під умовною назвою «Скутер». За цей час працівники ДАІ виявили 33 порушення правил дорожнього руху цією категорією водіїв, 6 з яких – за керування у стані алкогольного сп’яніння. 19 скутерів доставлено на майданчик тимчасового утримання ДАІ.
Хочу наголосити, що обов’язковій реєстрації МРЕВ ДАІ підлягають механічні транспортні засоби з об’ємом двигуна 50 і більше сантиметрів кубічних. Власники таких скутерів повинні мати ще й посвідчення водія категорії «А». Але, на жаль, ця умова нашими громадянами не виконується. Тому, в разі експлуатації таких транспортних засобів без номерних знаків та посвідчення водія відповідної категорії, вони будуть затримуватися працівниками ДАІ і доставлятися на майданчик тимчасового утримання.
Звертаюся до усіх батьків та дорослих з проханням не купувати дітям, які не досягли 16-річного віку, мопеди й скутери та контролювати поведінку підлітків. Не забувайте і про індивідуальні засоби захисту (мотошоломи), які допоможуть врятувати життя вашій дитині й вам.
- Я вражена тією ситуацією, яку бачимо зараз у місті. Як мати, я неймовірно хвилююся, коли донька ввечері вчасно не приходить додому. Не знаю, що й думати. Адже не виключено, що з однолітками розважаються на скутерах, бо нині вони надто модні у підлітковому середовищі. Я категорично проти того, щоб купувати своїй дитині цей транспорт, але ж деякі батьки задовольняють дитячі примхи – і який бачимо результат? Як мати, я звертаюся до всіх батьків: в першу чергу думайте про здоров’я, про майбутнє своїх синів і доньок, а вже потім – про їхні забаганки. Бо ж справедливий вислів: “Береженого і Бог береже”.
Владислав Ткаченко, 16 років:
- Я не вважаю мотоцикл чи скутер великою небезпекою. Просто, сідаючи за кермо і виїжджаючи на дорогу, потрібно знати правила руху. У багатьох моїх друзів є скутери, й жоден з них не став причиною аварії. Тож сподіваюся, що незабаром і мені батьки куплять мотоцикл, адже це давня моя мрія. Що ж до великої кількості ДТП, то аварії на дорогах були завжди. Постраждати можна не лише на скутері, а й їдучи у машині чи навіть в автобусі.
ой можна сказать что ты в детсте в пионер лагеря от школы неездила!
йиздила...один раз..но не автобусе...в советский пионер лагерь.. наживи не було...шо тут можна сравнивать...а зараз це стоить денег, поэтому беруться за це вси кому не лень, люды яким ти диты по барабану, лишь бы бабла собрать,да сэкономыть на комфорте и безопасности дитей, поэтому выбор остаеться за родителямы...
Я своих до совершеннолетия,от себе никуда...
OLEX
З Новим Роком!
Номер: 1
З: UA, Прилуки
Зареєстрований: 21 листопада 2006 р.
Повідомлень: 11852
Попереджень: 0
Нагороди:
Цитата:А ще пересвідчитись у супроводі екскурсійної групи екіпажем ДАІ
жесть, де це таке коли було?
було! не згадаю куди і з ким ми їхали (здається, везли студентів на екскурсію до Переяслав-Хмельницького), дак нас супроводжувало Прилуцьке ДАІ до кордону з іншою областю, а далі ні
"Тримай звязок зі мною, завтра вийдемо в еТер"
ho4u_pizzu
Медвед :)
Номер: 23
З: , Александрия
Зареєстрований: 22 грудня 2006 р.
Повідомлень: 2447
Попереджень: 3
Нагороди:
Після аварії учням довелося пройти справжню школу виживання. Адже за невідкладну допомогу в Чернігівських лікарнях довелося заплатити, зокрема гіпс обійшовся у 46 гривень.
Да я всегда знал что у нас самая придурошная больница! и это факт!
LIZARD
Начальник модераторов
Номер: 11
З: РОССИЯ, Москва
Зареєстрований: 29 листопада 2006 р.
Повідомлень: 5792
Попереджень: 4
Нагороди:
17 травня 2009 року в приймальному відділенні КЛПЗ «Прилуцька центральна міська лікарня» надавалася допомога постраждалим в наслідок ДТП. В центральних ЗМІ та на їх офіційних сайтах з’явилася інформація про незадовільне надання медичної допомоги в даному випадку.
Для з’ясування всіх обставин надання медичної допомоги була створена комісія по службовому розслідуванню, яка встановила наступне.
Медична допомога потерпілим в наслідок ДТП 17.05.2009 р. надавалася в приймальному відділенні КЛПЗ «ПЦМЛ» бригадою медичних працівників у складі:
Опілат О.О. – черговий лікар-травматолог;
Кононенко Г.В. – черговий лікар-хірург;
Чередніченко А.П. – дитячий невролог;
Роздайвода Т. – чергова медсестра травматологічного відділення;
Завада В.М. – черговий рентген лаборант;
Лучка О.В. – чергова медсестра приймального відділення.
За медичною допомогою звернулося 11 постраждалих, з них 8 дітей, 3 дорослих. Надання медичної допомоги розпочато вчасно, про що свідчать записи в журналі амбулаторного прийому, і зафіксовано в роздруківках результатів рентген обстежень.
Всі 11 постраждалих оглянуті травматологом, 4 з них – дитячим неврологом, 2 – хірургом. Рентгенологічне обстеження проведено 9 постраждалим.
Потерпіла Глушкова Є. при поступленні скаржилася на біль в лівому плечі, проведе рентгенографія лівого плечового суглобу. При відсутності у вихідний день лікаря-рентгенолога, черговий лікар-травматолог рентгенологічно і клінічно виставив попередній діагноз: «Закритий епіфізіоліз головки лівої плечової кістки». Враховуючи, що дитина буде транспортуватися до Полтави, їй була проведена імобілізація лівого плечового суглобу гіпсовою пов’язкою Дезо. На момент огляду скарг на біль в правій руці дитина не пред’являла, рентгенологічне обстеження правого плечового суглобу не проводилося.
Для проведення гіпсової імобілізації дітям було запропоновано придбати в аптеці більш якісні гіпсові бинти виробництва Німеччини. Травмпункт забезпечений в повному обсязі гіпсовими бинтами власного виготовлення, які є менш якісними. Діти і особи, що їх супроводжували погодилися на цю пропозицію і придбали в аптеці гіпсові бинти, про що їм на руки був виданий чек.
Постраждалій Василенко О. була запропонована госпіталізація. Особи, які супроводжували дітей від госпіталізації дитини відмовилися усно.
Після надання медичної допомоги постраждалі у супроводі працівників ДАІ залишили приймальне відділення. На приймальному відділенні вони знаходилися орієнтовно з 9.30 до 12.30. Претензій до надання медичної допомоги у потерпілих не було. Кожному потерпілому на руки видана довідка про надану медичну допомогу.