Останнім часом Прилуки сколихнула хвиля трагічних ДТП, жертвами яких переважно ставали молоді люди (а інколи – підлітки) на мотоциклах і скутерах. Дехто знаходить цьому майже містичне пояснення: мовляв, причина в злому фатумі високосного року. Але більшість городян схиляються до більш буденної думки, вважаючи “злим фатумом” власників зазначеного транспорту, їхню поведінку на дорогах та стан самих прилуцьких доріг.
Так чи інакше, але факт залишається фактом: молодь гине жахливо і безглуздо, знижуючи й без того сумні показники української демографії. Та якими красномовними не були б статистичні дані, сухі цифри – ніщо у порівнянні з одним-єдиним людським життям. Як же покласти край цій чорній стрічці трагічних прилуцьких подій, як вберегти себе від небезпеки? – з такими запитаннями наша газета звернулася до фахівців з безпеки руху й медицини та до пересічних прилучан.
Ольга Миколаївна Горбач, старший лікар міської станції швидкої допомоги:
- Тільки за останні тижні нам довелося констатувати кілька фактів смерті на дорогах, причиною яких стали скутери. Зокрема, загинули 16-річний та 24-річні хлопці, чоловіки 35-ти та 55-ти років. Один прилучанин зараз перебуває у відділенні реанімації. Аварійність і смертність на дорогах зросли з настанням теплої пори року, коли активно виїхали на дороги любителі прокататися “з вітерцем”. Деякі з постраждалих потрапили в аварію в стані алкогольного сп’яніння – це дуже прикрий фактор, адже тоді люди втрачають обачність і пильність.
Юрій Устюгов, інспектор профілактичної роботи Прилуцького ВДАІ:
- За 4 місяці цього року на території Чернігівської області зафіксовано 306 дорожньо-транспортних пригод, у яких 362 особи отримали тілесні ушкодження та 42 загинули. Значна кількість цих пригод сталася за участю водіїв мопедів, мотоциклів та скутерів. У Прилуках та Прилуцькому районі на даний час загинуло 6 водіїв мопедів, мотоциклів і скутерів, серед яких більшість молодих людей віком до 20 років. Основна причина аварій, як ми вважаємо, - нехтування елементарними правилами дорожнього руху та індивідуальними засобами захисту (мотошоломами). Для прикладу візьмемо ДТП, яке сталося 19 травня на розі вулиць Київської та Пушкіна. Юнак 1991 року народження, який керував мотоциклом, та пасажирка загинули на місці зіткнення зі скутером. Ще одна ДТП (на автодорозі Київ-Суми-Юнакіївка у районі села Боршна) 22 травня забрала життя двох жителів Охіньок 1986 та 1987 років народження, які прямували з Прилук до рідного села на скутері й виїхали на зустрічну смугу руху, де й відбулося зіткнення з автомобілем «Опель-Вектра».
Нагадаю усім, що згідно з чинним законодавством та правилами дорожнього руху, які увійшли в дію з 1 січня 2002 року, керувати скутерами та мопедами на проїжджій частині дозволяється лише особам з 16-річного віку. Їздити велосипедами – з 14 років. Про це не повинні забувати батьки, які йдуть «на поводу» у своїх дітей і купують їм такі популярні нині скутери й мотоцикли.
Працівники ДАІ роблять усе можливе, аби аварійність на дорогах знизилась, а смертності взагалі не було. Так упродовж трьох днів (з 23 по 25 травня) на території Чернігівської області було проведене профілактичне відпрацювання під умовною назвою «Скутер». За цей час працівники ДАІ виявили 33 порушення правил дорожнього руху цією категорією водіїв, 6 з яких – за керування у стані алкогольного сп’яніння. 19 скутерів доставлено на майданчик тимчасового утримання ДАІ.
Хочу наголосити, що обов’язковій реєстрації МРЕВ ДАІ підлягають механічні транспортні засоби з об’ємом двигуна 50 і більше сантиметрів кубічних. Власники таких скутерів повинні мати ще й посвідчення водія категорії «А». Але, на жаль, ця умова нашими громадянами не виконується. Тому, в разі експлуатації таких транспортних засобів без номерних знаків та посвідчення водія відповідної категорії, вони будуть затримуватися працівниками ДАІ і доставлятися на майданчик тимчасового утримання.
Звертаюся до усіх батьків та дорослих з проханням не купувати дітям, які не досягли 16-річного віку, мопеди й скутери та контролювати поведінку підлітків. Не забувайте і про індивідуальні засоби захисту (мотошоломи), які допоможуть врятувати життя вашій дитині й вам.
- Я вражена тією ситуацією, яку бачимо зараз у місті. Як мати, я неймовірно хвилююся, коли донька ввечері вчасно не приходить додому. Не знаю, що й думати. Адже не виключено, що з однолітками розважаються на скутерах, бо нині вони надто модні у підлітковому середовищі. Я категорично проти того, щоб купувати своїй дитині цей транспорт, але ж деякі батьки задовольняють дитячі примхи – і який бачимо результат? Як мати, я звертаюся до всіх батьків: в першу чергу думайте про здоров’я, про майбутнє своїх синів і доньок, а вже потім – про їхні забаганки. Бо ж справедливий вислів: “Береженого і Бог береже”.
Владислав Ткаченко, 16 років:
- Я не вважаю мотоцикл чи скутер великою небезпекою. Просто, сідаючи за кермо і виїжджаючи на дорогу, потрібно знати правила руху. У багатьох моїх друзів є скутери, й жоден з них не став причиною аварії. Тож сподіваюся, що незабаром і мені батьки куплять мотоцикл, адже це давня моя мрія. Що ж до великої кількості ДТП, то аварії на дорогах були завжди. Постраждати можна не лише на скутері, а й їдучи у машині чи навіть в автобусі.
ho4u_pizzu, ну и как ты смотришь на эту картину, почти все нарушают и что всех надо стрелять, ну и сколько нас останется, и так уже как кот н.......л!!!
ho4u_pizzu
Медвед :)
Номер: 23
З: , Александрия
Зареєстрований: 22 грудня 2006 р.
Повідомлень: 2447
Попереджень: 3
Нагороди:
нарушения разные бывают...а вот за превышение скорости в городе, проезд на красный свет надо как минимум права на пол года забирать.....а отстреливать за повторное..........а вот кого бы если б застрелили и я был бы рад дык это типа который на бентли мотоциклистку сбил и того который в одессе тоже машин 15 покоцал...и т.д.
CTAC
Ветеран
Номер: 463
З: Украина,
Зареєстрований: 27 квітня 2008 р.
Повідомлень: 3579
Попереджень: 1
Нагороди:
Під Прилуками перекинувся автобус зі шкільною екскурсією
Правоохоронці вже роблять перші висновки причин інциденту - технічний стан автобуса, швидкість руху та відсутність досвіду у водія.
Шестеро дітей травмовані, з них четверо в лікарні
Шестеро дітей травмовані, з них четверо в лікарні - такі наслідки туристичної екскурсії полтавських школярів до Батурина.
Мікроавтобус не доїхав до місця призначення й перекинувся поблизу Прилук.
Екскурсію кілька разів відкладали, зрештою, виїхали у сильну зливу. Далі спустило колесо, вистрелила запаска і автобус потрапив у ДТП.
"Автобус перекинувся на бік, водій і ті, хто сидів спереду, вийшли перші, діти виходили самі, їх ніхто не витягав. Лише одну дівчинку автобусом придавило", - розповідає потерпіла школярка Ліза Глушкова.
Після аварії учням довелося пройти справжню школу виживання. Адже за невідкладну допомогу в Чернігівських лікарнях довелося заплатити, зокрема гіпс обійшовся у 46 гривень.
З ушкодженими хребцями, переломами та забоями вже з міліції після свідчень їх забрали батьки. Ніяких документів про те, що вони потрапили в ДТП, дітям не видавали.
Кваліфіковану медичну допомогу діти отримали лише за 8 годин у Полтавській лікарні, де їх терміново поклали на витяжку.
"Однотипні травми, струс головного мозку, черепно-мозкову травму. У трьох дітей підвивих шийних хребців, вони знаходяться на спеціальному витягненні", - розповів завідувач хірургічним відділенням Полтавської ДМКЛ Микола Гриценко.
Батьки обурюються, адже екскурсію організовувала школа, але хто відповідатиме – не знають. Турфірма начебто обіцяла компенсувати кошти на лікування, та про страхові виплати мовчать.
Обставини й причини ДТП нині з‘ясовують Чернігівські слідчі. Тим часом полтавські правоохоронці зібрали ціле досьє на водія мікроавтобуса і називають його рекордсменом за кількістю порушень.
"Водій сфальсифікував схеми руху маршруту, підробив печатки для перевезення, також придбав талон техогляду в іншій області незрозумілого зразка. Всі ці матеріали зараз направлені для інформації в прокуратуру", - розповів керівник ВЗГ ГУМВС в Полтавській області Юрій Сулаєв.
Батькам же радять ретельніше дізнаватися, куди з ким і як відряджати дитину у подорож. Перевірити наявність ліцензії та двостороннього договору між замовником і перевізником. А ще пересвідчитись у супроводі екскурсійної групи екіпажем ДАІ.
Хорошо шо так все закончилось... Родители во всем вынуваты...як можна отпускать дитей на экскурсию через сомнительны фирмы и с сомнительным водителем..