То хто ще З нас «мавпа з гранатою»?!
Анекдот:
Дівчина складає екзамен з водіння. Дуже нервує. Сідає в машину... Інструктор їй:
- Виходьте, Ви провалили іспит!
- Як??? Я ж навіть мотор не завела!
-Так, але Ви сіли на заднє сидіння...
На практиці:
Ми вирішили перевірити, чи дійсно жінки такі нездібні до навчання в автошколах. Для цього завітали до Прилуцької автошколи й поспілкувалися на дану тему з її викладачем, Миколою Федоровичем Тимченком.
Микола Тимченко, викладач автошколи (44 роки за кермом):
- Сьогодні молодь у нас досить лінива. Юнаки й дівчата, віком 18-22 років, хочуть усе й одразу, не докладаючи особливих зусиль. Але міф про те, що жінка за кермом – це мавпа з рушницею, категорично не підтримую. В автошколі працюю 24 роки й мушу відзначити, що жінки краще вчаться, ніж хлопці. Вони уважніші, дисциплінованіші, більш терпеливі. Жінки краще й відповідальніше готуються до іспитів. Показник здачі екзамену в дівчат на 50% вищий.
Якщо раніше в класі сиділи майже всі хлопці й одна-дві дівчини, то за останні п’ять років кількість жінок в аудиторії значно зросла. Сьогодні половина всіх учнів – жіночої статі. І, повірте, багато з них здатні втерти носа добрій частині водіїв-чоловіків!
А невмілими водіями жінок вважають ті чоловіки, які за кермом кілька років і думають, що вже все вміють і знають.
Анекдот:
Інспектор ДАІ запитує в дівчини за кермом:
- Чому Ви проїхали на червоний сигнал світлофора?
- Ну розумієте: в мене червона помада, червона сумочка, червоні черевички, червона сукня й червоний автомобіль. Ну як же я можу в усьому цьому їхати на зелений?!
На практиці:
То хто ж насправді частіше порушує правила керування транспортними засобами? На це запитання можна знайти відповідь лише у відділенні ДАІ. Там ми зустрілися з Юрієм Миколайовичем Устюговим.
Юрій Устюгов, інспектор профілактичної роботи Прилуцького відділення ДАІ в Чернігівській області, старший лейтенант міліції (15 років за кермом):
- На даний час склалася така ситуація на автомобільних шляхах, які обслуговує служба ДАІ Прилуцького району: за січень 2009 року було складено 802 адміністративних протоколи за різні порушення правил дорожнього руху на водіїв транспортних засобів, з них 9 – на жінок. Якщо брати критерій, то в основному це порушення, які стосуються правил зупинки-стоянки, переїзду перехрестя, обгону, правил дорожніх знаків та керування транспортними засобами в стані алкогольного сп’яніння. Для жінок, в основному, характерне паркування в невідведеному для цього місці та інші незначні порушення, які не призводять до аварійних ситуацій. Грубі порушення допускаються в більшості випадків чоловіками. Моя думка як інспектора (і не лише моя, а й інших інспекторів) – жінки їздять акуратніше, виваженіше за чоловіків. Зі статистики ми бачимо, що відрив правопорушень між жінками й чоловіками досить великий. Але зупинимося й на тому, що жінок за кермом менше, ніж чоловіків.
Мабуть, генетикою закладено, що чоловік до правил ставиться більш скептично, а жінка – відповідально. Це не лише моя думка, так говорить статистика в усьому світі.
Юрій Миколайович запропонував нам поспілкуватися з Наталією Іванівною Кошмар, єдиною жінкою-інспектором у відділенні. Нею виявилася дуже приваблива молода жінка, зі стрункою поставою і впевненим поглядом. Правду говорять, що форма робить чоловіка ще мужнішим, а жінку – більш жіночною.
Наталія Кошмар, інспектор Прилуцького відділення ДАІ, старший лейтенант міліції:
- На сьогоднішній день дуже багато жінок керують транспортними засобами. Можливо, років 10 тому жінка за кермом була дивовижним явищем, але в сучасному світі це не так. Сьогодні вона на одному рівні з чоловіком керує автомобілем, є навіть жінки водії таксі. І правил дорожнього руху жінка дотримується краще, ніж чоловік. Жінки уважніші, дисциплінованіші за кермом. Багато моїх подруг керують транспортними засобами, і я їжджу з ними в якості пасажира. Можу сказати, що правил дорожнього руху вони не порушують, на відміну від чоловіків у сусідніх автомобілях.
На мою думку, упереджене ставлення до жінок-водіїв пояснюється тим, що автомобіль був задуманий для чоловіка. До того ж, жінка раніше виконувала другорядну роль у суспільстві. Але удосконалюються поняття, й сьогодні вона може обходитись без чоловіка, може виконувати роботу набагато краще за деяких чоловіків, це стосується й керування автомобілем. Жінки поводять себе більш порядно на дорогах.
Анекдот:
Купили дві жінки по „Запорожцю”. В однієї заглух автомобіль. Вона встає, відкриває капот і бачить, що мотора нема! Інша заспокоює її:
- Не хвилюйся, в мене в багажнику запасний є!
І, звичайно, я не могла не поцікавитись думкою про жінок-водіїв у самих водіїв.
На практиці:
Валентина С., вчитель (за кермом 2 роки):
- Я вважаю, що рівень керування транспортним засобом не залежить від статі водія. І думка про те, що жінка й кермо – несумісні речі, є абсурдом. Хоча статистика свідчить, що жінки все ж обережніші.
Особисто до себе упередженого ставлення, як до водія, не помічала. Навпаки, якщо траплялося щось із автомобілем у дорозі, то чоловіки з радістю допомагали усунути неполадки. І з їхнього боку завжди відчувала повагу.
Олександр Т., менеджер (за кермом 10 років):
- Я вважаю, що жінок-водіїв умовно можна поділити на дві групи: ті, що вміють їздити, й ті, що думають, ніби вміють їздити. Останніх трохи більше, десь відсотків дев’яносто. У жінок дещо уповільнена реакція: там, де треба різко загальмувати, різко звернути вправи чи вліво, вони губляться.
Для початку треба визнати той факт, що за правилами їздить лише кілька відсотків водіїв, решта ж дотримуються їх лише тоді, коли в радіусі кількох сотень метрів з’являються даішники. Тож чоло-віки намагаються їхати так, щоб нікому не заважати на дорозі. Наприклад, якщо стоїть знак „60 км/год”, а всі автомобілі рухаються 120 км/год, то чоловік підлаштується під швидкість потоку транспорту. Жінка ж, помітивши знак, гальмує, затримуючи рух усіх авто, чим дуже ризикує отримати по задньому бамперу. Це говорить про те, що жінка хороший водій лише теоретично.
Я згоден із тим, що правопорушень у чоловіків фіксується значно більше, але ж і за кермом їх значно більше. До того ж вони використовують машину для того, щоб потрапити на роботу-додому. Для багатьох чоловіків керування автомобілем і є роботою, або робота виконується лише за наявності транспортного засобу.
Олександр Н., 21рік. Водій таксі „Ямщик” (3 роки за кермом):
- Я вважаю, що дівчина не повинна сідати за кермо. Це не жіноча справа. Не буду говорити за всіх, але ті жінки-водії, які мені зустрічались, поводили себе досить незібрано, невпевнено за кермом. Вони в нестандартній ситуації, на відміну від чоловіка, губляться. Це ще раз говорить про те, що жінці за кермом не місце!
Леді-таксі
Ще мені вдалося поспілкуватися з прекрасною, симпатичною жінкою, котра працює таксистом у „Леді-таксі”. За професією Тетяна Вікторівна - вчитель, працює на таксі у вільні від основної роботи дні – в четвер, п’ятницю й суботу.
Тетяна Кондратенко, водій „Леді-таксі” (3 роки за кермом):
- До себе упередженого ставлення з боку чоловіків-водіїв або пасажирів чоловічої статі не відчуваю. Правда, буває, що викликає якийсь чоловік таксі й дивується, коли бачить жінку за кермом. А як приїжджаємо, говорить щось на зразок: „Та-а-ак, Ви, дівчино, дійсно вмієте їздити...” Я щодня накатую по 300-400 км на день. Тож практика відчувається. А от деякі дівчата, коли бачать, що жінка за кермом – не хочуть сідати!
Я згодна з тим, що жінки набагато уважніші за кермом. І порушують правила дорожнього руху рідше. Чому я намагаюсь не порушувати? Ну, зараз штрафи великі! І, звичайно, я ж відповідаю за своїх пасажирів, та й у самої сім’я є. Не скажу, що так уже помаленьку їжджу, але все ж стараюся бути обережною.
І кажуть, що жінка незібрана за кермом! Інколи таке зло бере: їде чоловік, вмикає правий поворот, а сам звертає наліво. Навіть чоловіки-пасажири їдуть зі мною й звертають на це увагу. Бо таке не один раз було. Бачу і як жінки їдуть: уважні, зосереджені, стараються.
Я абсолютно не згодна з тим, що „жінка за кермом, що мавпа з гранатою”. Не скажу, що вони їздять набагато краще за чоловіків, але точно не гірше. Якщо людина хоче їздити, то вона буде їздити. Нема різниці, якої вона статі.
З усього вищесказаного можна зробити висновок, що для більшості чоловіків автомобіль – це не просто транспортний засіб, це те, що допомагає їм ствердитися, а їзда на машині – спосіб самовиразитися. І тут уже не до правил.
Для жінки ж автомобіль – всього лише автомобіль. Більшість жінок, на відміну від чоловіків, не помре від горя, якщо її обжене „ота чорна Беха”.
Але сподіваюся, що коли років через десять я сяду за кермо, рівень уміння керувати автомобілем не будуть визначати за гендерними ознаками.
Ірина Оніщенко.
http://priluchina.com