Останнім часом Прилуки сколихнула хвиля трагічних ДТП, жертвами яких переважно ставали молоді люди (а інколи – підлітки) на мотоциклах і скутерах. Дехто знаходить цьому майже містичне пояснення: мовляв, причина в злому фатумі високосного року. Але більшість городян схиляються до більш буденної думки, вважаючи “злим фатумом” власників зазначеного транспорту, їхню поведінку на дорогах та стан самих прилуцьких доріг.
Так чи інакше, але факт залишається фактом: молодь гине жахливо і безглуздо, знижуючи й без того сумні показники української демографії. Та якими красномовними не були б статистичні дані, сухі цифри – ніщо у порівнянні з одним-єдиним людським життям. Як же покласти край цій чорній стрічці трагічних прилуцьких подій, як вберегти себе від небезпеки? – з такими запитаннями наша газета звернулася до фахівців з безпеки руху й медицини та до пересічних прилучан.
Ольга Миколаївна Горбач, старший лікар міської станції швидкої допомоги:
- Тільки за останні тижні нам довелося констатувати кілька фактів смерті на дорогах, причиною яких стали скутери. Зокрема, загинули 16-річний та 24-річні хлопці, чоловіки 35-ти та 55-ти років. Один прилучанин зараз перебуває у відділенні реанімації. Аварійність і смертність на дорогах зросли з настанням теплої пори року, коли активно виїхали на дороги любителі прокататися “з вітерцем”. Деякі з постраждалих потрапили в аварію в стані алкогольного сп’яніння – це дуже прикрий фактор, адже тоді люди втрачають обачність і пильність.
Юрій Устюгов, інспектор профілактичної роботи Прилуцького ВДАІ:
- За 4 місяці цього року на території Чернігівської області зафіксовано 306 дорожньо-транспортних пригод, у яких 362 особи отримали тілесні ушкодження та 42 загинули. Значна кількість цих пригод сталася за участю водіїв мопедів, мотоциклів та скутерів. У Прилуках та Прилуцькому районі на даний час загинуло 6 водіїв мопедів, мотоциклів і скутерів, серед яких більшість молодих людей віком до 20 років. Основна причина аварій, як ми вважаємо, - нехтування елементарними правилами дорожнього руху та індивідуальними засобами захисту (мотошоломами). Для прикладу візьмемо ДТП, яке сталося 19 травня на розі вулиць Київської та Пушкіна. Юнак 1991 року народження, який керував мотоциклом, та пасажирка загинули на місці зіткнення зі скутером. Ще одна ДТП (на автодорозі Київ-Суми-Юнакіївка у районі села Боршна) 22 травня забрала життя двох жителів Охіньок 1986 та 1987 років народження, які прямували з Прилук до рідного села на скутері й виїхали на зустрічну смугу руху, де й відбулося зіткнення з автомобілем «Опель-Вектра».
Нагадаю усім, що згідно з чинним законодавством та правилами дорожнього руху, які увійшли в дію з 1 січня 2002 року, керувати скутерами та мопедами на проїжджій частині дозволяється лише особам з 16-річного віку. Їздити велосипедами – з 14 років. Про це не повинні забувати батьки, які йдуть «на поводу» у своїх дітей і купують їм такі популярні нині скутери й мотоцикли.
Працівники ДАІ роблять усе можливе, аби аварійність на дорогах знизилась, а смертності взагалі не було. Так упродовж трьох днів (з 23 по 25 травня) на території Чернігівської області було проведене профілактичне відпрацювання під умовною назвою «Скутер». За цей час працівники ДАІ виявили 33 порушення правил дорожнього руху цією категорією водіїв, 6 з яких – за керування у стані алкогольного сп’яніння. 19 скутерів доставлено на майданчик тимчасового утримання ДАІ.
Хочу наголосити, що обов’язковій реєстрації МРЕВ ДАІ підлягають механічні транспортні засоби з об’ємом двигуна 50 і більше сантиметрів кубічних. Власники таких скутерів повинні мати ще й посвідчення водія категорії «А». Але, на жаль, ця умова нашими громадянами не виконується. Тому, в разі експлуатації таких транспортних засобів без номерних знаків та посвідчення водія відповідної категорії, вони будуть затримуватися працівниками ДАІ і доставлятися на майданчик тимчасового утримання.
Звертаюся до усіх батьків та дорослих з проханням не купувати дітям, які не досягли 16-річного віку, мопеди й скутери та контролювати поведінку підлітків. Не забувайте і про індивідуальні засоби захисту (мотошоломи), які допоможуть врятувати життя вашій дитині й вам.
- Я вражена тією ситуацією, яку бачимо зараз у місті. Як мати, я неймовірно хвилююся, коли донька ввечері вчасно не приходить додому. Не знаю, що й думати. Адже не виключено, що з однолітками розважаються на скутерах, бо нині вони надто модні у підлітковому середовищі. Я категорично проти того, щоб купувати своїй дитині цей транспорт, але ж деякі батьки задовольняють дитячі примхи – і який бачимо результат? Як мати, я звертаюся до всіх батьків: в першу чергу думайте про здоров’я, про майбутнє своїх синів і доньок, а вже потім – про їхні забаганки. Бо ж справедливий вислів: “Береженого і Бог береже”.
Владислав Ткаченко, 16 років:
- Я не вважаю мотоцикл чи скутер великою небезпекою. Просто, сідаючи за кермо і виїжджаючи на дорогу, потрібно знати правила руху. У багатьох моїх друзів є скутери, й жоден з них не став причиною аварії. Тож сподіваюся, що незабаром і мені батьки куплять мотоцикл, адже це давня моя мрія. Що ж до великої кількості ДТП, то аварії на дорогах були завжди. Постраждати можна не лише на скутері, а й їдучи у машині чи навіть в автобусі.
Часто бывают виноватыми не скутеристы, а водители 4-х колёсных драндулей... хотя моё мнение что на скутер тоже нужны права + шлемм (нормальный хотябы HELD ), отстальной экип - по желанию..... А если пьяный за рулём - надо срок давать или штраф -пол стоимости ТС
AlinKa
~Голубоглазка~
Номер: 455
З: Ukraine, Priluki
Зареєстрований: 13 квітня 2008 р.
Повідомлень: 775
Попереджень: 0
Нагороди:
мда...я конечно это всё не читала ...не хочу но судя по 1 коменту мне понятно....
я всегда думала что %35 виноваты водители автомобилей а остальные 65% виноваты эти мопедисты скутеристы и тому подобное.....хоть харашо шо менты зараз за кажду мелоч мопедиство штрафують...будуть знать як ганять як скажени!!!
Вселенная всегда помогает нам осуществить свои мечты,
какими дурацкими они ни были.
ARES
Форумчянин
Номер: 319
Зареєстрований: 20 грудня 2007 р.
Повідомлень: 126
Попереджень: 0
Сколько раз приезжаю в Прилуки, да и по району передвигаюсь немало но картина в отношении водителей любых ТС удручающая. Совершенная безграмотность правил ДД, такое ощущение что мартышку посадили за руль, наплевать на всё. Мы все участники дорожного движения и должно быть уважение друг к другу. О молодых типа рейсерах (гонщиках), слова в горле стынут, понтов столько что из штанов выпригнул бы. От возмущения могу приводить миллионы примеров передвижения с нарушениями правил в Прилуках, только личных.
CTAC
Ветеран
Номер: 463
З: Украина,
Зареєстрований: 27 квітня 2008 р.
Повідомлень: 3579
Попереджень: 1
Нагороди:
По данным ГАИ, в последнее время участились случаи, когда участниками ДТП являются водители мопедов, которые зачастую не знают элементарных правил дорожного движения.
Стоит также добавить, что никаких квалификационных экзаменов для получения прав для управления таким видом транспорта украинское законодательство не предусматривает.
Helen
Блукаюча зірка
Номер: 6
З: Украина, Прилуки
Зареєстрований: 21 листопада 2006 р.
Повідомлень: 12629
Попереджень: 0
Нагороди:
Нині в Прилуках рух транспорту і пішоходів на 13 перехрестях мають регулювати світлофорні об‘єкти.
За технічних причин 2 комплекси просто не можуть функціонувати повноцінно. Наприкінці минулого місяця сесія міської ради виділила кошти в розмірі 70 тисяч гривень на придбання і встановлення нового світлофора, який люди можуть побачити на перехресті Київської і Переяславської. Відповідно до плану діючий до нині світлофор перенесено на проблемне перехрестя (Вокзальна і 1-го Травня). * Олексанр Сивенко, заступник Прилуцького міського голови:
-Роботу цього світлофору було відновлено 2-го липня. Вже перший день показав, що тут сталось досить багато аварійних ситуацій. Вина тут виключно водіїв. Більшість за звичаєм їхали за вимогою дорожнього знаку «Головна дорога» саме через це сталась велика кількість аварійних ситуацій. !:;„,-. Мало хто дивився на світлофор, що він вже працює. Саме тому вже наступного дня ми за участю ДАІ намагаємось відновити нормальний рух цим перехрестям. Крім того міська рада виділяє кошти на придбання двох контролерів, а це найголовніший пристрій, який регулює роботу світлофорів. Станом на сьогодні в нас всі світлофори справні, а саме цей пристрій не дає змогу працювати комплексам на перехресті вулиць Гімназичної та 1-го Травня. Після придбання цих контролерів вірогідно до кінця липня місяця роботу цього світлофора ми відновимо. Новий світлофор разом з оплатою за встановлення коштує 70 тисяч гривень, а контролер коштує 7 тисяч гривень. Я думаю, що в цьому році придбати і замінити хоча би частину нині діючих1 світлофорів новими не реально, але якщо управління ЖКГ подасть заявку на бюджет 2009-го року, то я думаю фінансування буде виділено. У нас на сьогодні не працюють світлофори лише на двох перехрестях: Гімназична - 1-го Травня та Костянтинівська - Перемоги. Роботу першого комплексу ми маємо намір відновити менше як за місяць. Що стосується останнього то за даними моніторингу рух по вулиці Костянтинівська на цій ділянці не інтенсивний, а от по Перемоги навпаки. На нашу думку тут правило головної дороги краще, ніж сам світлофор. Тому бажано цей світлофор перенести в інше місце, бо таких перехресть у нас в місті дуже і дуже багато, з такою мірою впевненості говорить про перехрестя Перемоги та Костянтинівської. Припускають, що їхати за дорожніми їй «Головна дорога» та «Уступи дорогу» це не найкраща ідея стосовно цієї конкретно взятої ситуації
Юрій Устюгов, інспектор профілактичної роботи відділення ДАІ з обслуговування адміністративної території м. Прилуки і Прилуцького району та АТІ (підпорядкованого УДАІ УМВС України в Чернігівській області):
працівниками Прилуцького відділення ДАІ в Чернігівській області за шість місяців поточного року здійснено аналіз аварійних ситуацій, що стались на міських дорогах. Було визначено 8 місць концентрації ДТП. Це окремі ділянки на яких сталось від 5 до 14 дорожньо-транспортних пригод з потерпілими. До списку, потрапили майже всі найбільші перехрестя нашого міста: Київська - Гімназична, 1-го Травня - СадоваГімназична - Костянтинівська, Котляревського - Костянтинівська. Найпоширеніша причина ДТП це неуважність власників транспортних засобів та учасників дорожнього руху. Хтось поквапився проїхати на жовте світло світлофора, хтось запізнився і як результат на перехресті, де є світлофорі рух здавалося б мусить бути безпечним та регульованим стаються ДТП.
Стосовно перехрестя Костянтинівська - Перемоги я не можу дати однозначної відповіді. Треба все ж таки згадати, що вулиця Перемоги - це магістральна вулиця тому світлофор, який там встановлено багато років тому має там бути для того щоб забезпечити безпеку дорожнього руху. Однозначно судити не можна. Ми з прикладу бачимо, що навіть перехрестя, регульовані світлофорними об‘єктами часто стають місцем аварійних ситуацій і вони відносяться до місць концентрації ДТП. Я хочу звернутись до водіїв з проханням чітко дотримуватись правил дорожнього руху, Перехрестя Перемоги та Костянтинівської за статистикою першого півріччя цього року ДАІ не включає до списку місць концентрації ДТП, але на пам‘яті прилучай тут сталась низка жахливих аварій. Неодноразово транспортні засоби просто заїздили в найближчі до перехрестя приватні житлові будинки.
"Тримай звязок зі мною, завтра вийдемо в еТер"
Bonya
Боненятко форуму
Номер: 442
З: Украина,
Зареєстрований: 28 березня 2008 р.
Повідомлень: 3451
Попереджень: 0
Нагороди:
По данным ГАИ, в последнее время участились случаи, когда участниками ДТП являются водители мопедов, которые зачастую не знают элементарных правил дорожного движения.
А де, інтересно, такі дані подивиться можна???
Helen
Блукаюча зірка
Номер: 6
З: Украина, Прилуки
Зареєстрований: 21 листопада 2006 р.
Повідомлень: 12629
Попереджень: 0
Нагороди:
Цитата:По данным ГАИ, в последнее время участились случаи, когда участниками ДТП являются водители мопедов, которые зачастую не знают элементарных правил дорожного движения.
А де, інтересно, такі дані подивиться можна???
в ДАЇ
АВАРІЙНІСТЬ НА ДОРОГАХ МІСТА ЗРОСТАЄ. ВОДІЇ НЕ ЗВАЖАЮТЬ НА ШТРАФИ
За даними Прилуцького відділення ДАІ у поточному році на автошляхах міста Прилуки зафіксовано 105 дорожньо-транспортних пригод проти 74, скоєних у минулому році. У них загинуло 3 особи та травмовано 30 чоловік. Працівниками відділення складено 9746 протоколів про порушення правил дорожнього руху проти 2426, складених у минулому році. Затримано 214 водії у нетверезому стані. Проте згідно аналізу судових рішень більшість із них понесли покарання лише у вигляді штрафу на суму 255 гривень.
"Тримай звязок зі мною, завтра вийдемо в еТер"
Bonya
Боненятко форуму
Номер: 442
З: Украина,
Зареєстрований: 28 березня 2008 р.
Повідомлень: 3451
Попереджень: 0
Нагороди:
АВАРІЙНІСТЬ НА ДОРОГАХ МІСТА ЗРОСТАЄ. ВОДІЇ НЕ ЗВАЖАЮТЬ НА ШТРАФИ
За даними Прилуцького відділення ДАІ у поточному році на автошляхах міста Прилуки зафіксовано 105 дорожньо-транспортних пригод проти 74, скоєних у минулому році. У них загинуло 3 особи та травмовано 30 чоловік. Працівниками відділення складено 9746 протоколів про порушення правил дорожнього руху проти 2426, складених у минулому році. Затримано 214 водії у нетверезому стані. Проте згідно аналізу судових рішень більшість із них понесли покарання лише у вигляді штрафу на суму 255 гривень.
Цитата:
По данным ГАИ, в последнее время участились случаи, когда участниками ДТП являются водители мопедов, которые зачастую не знают элементарных правил дорожного движения.
Так а де про мопедистів???
Helen
Блукаюча зірка
Номер: 6
З: Украина, Прилуки
Зареєстрований: 21 листопада 2006 р.
Повідомлень: 12629
Попереджень: 0
Нагороди: